Din 1990, pe piaţa de carte din România, cărţile de dezvoltare personală au găsit imediat succesul scontat la public. Era normal acest lucru, deoarece societatea se afla în schimbare, lumea trebuia să se adapteze la noua realitate, iar visul de a trăi într-o societate care să semene cu cea occidentală, stârnea curiozitatea de a accede la anumite secrete referitoare la succesul în carieră. Au apărut cărţi motivaţionale, tipărite pe hârtie volumetrică, cu fonturi mari şi spaţii mari între rânduri care nu dădeau foarte multe detalii despre reuşitele profesionale, iar conţinutul putea fi redus la câteva fraze cu sfaturi pe care le puteai auzi chiar şi la colţul străzii.
Începând cu anul 2000, au apărut în România cărţi de dezvoltare personală scrise de psihologi renumiţi (Edward de Bono, Lothar Seiwert, Susanne Roth etc.) care intrau în profunzimea unor aspecte legate de cultura unei organizaţii, de mentalitatea angajatorului, prezentând profilul unui candidat dorit pentru un post-cheie în cadrul unei companii. Apoi, au ieşit pe piaţă cărţile despre educaţia liderului. O organizaţie trebuie să fie condusă de lideri puternici, hotărâţi să sacrifice timpul liber sau familia. Este o imagine cultivată chiar şi de filmele pentru televiziune care îşi propun să avertizeze că fericirea şi reuşita constau în lucuri simple.
Cărţile se adresează unui public specializat (psihologi, consilieri de carieră), în curs de specializare (elevi şi studenţi), dar şi publicului larg, adică oricărei persoane care doreşte să se dezvolte din punct de vedere personal sau profesional.
Cuvinte-cheie: informaţie, organizare, carieră, management, eficienţă.