STILUL OFICIAL

I se mai spune stilul juridico-administrativ.

Trăsături generale:

  • Este specific instituţiilor oficiale ale statului.
  • Specii: adeverinţa, cererea, procesul-verbal, legi, hotărâri de guvern, decizii, protocoale, parteneriate, curriculum vitae, rapoarte, instrucţiuni, prospecte etc.
  • Limbajul este neologic, denotativ, lipsit de expresivitate.
  • În acest stil sunt prezentate informaţii legislative.
  • Textele sunt structurate în articole, paragrafe, alineate.
  • Scopul comunicării poate fi: informativ, legislativ.
  • Informaţia este construită cu formule convenţionale şi stereotipe; clişee.
  • Informaţiile sunt clare, concise, obiective.

Exerciţiu:

Citeşte cu atenţie textul de mai jos şi demonstrează, în minimum 50 de cuvinte, că aparţine stilului juridico-administrativ.

Curriculumul învăţământului preuniversitar

ART. 64

(1) În învăţământul preuniversitar se aplică Curriculumul naţional elaborat în conformitate cu nevoile specifice dezvoltării personale şi cu nevoile pieţei forţei de muncă şi ale fiecărei comunităţi, în baza principiului subsidiarităţii.

(2) Curriculumul naţional reprezintă ansamblul coerent al planurilor-cadru de învăţământ şi al programelor şcolare din învăţământul preuniversitar.

ART. 65

(1) Planurile-cadru de învăţământ cuprind disciplinele, domeniile de studiu, respectiv modulele de pregătire obligatorii şi opţionale, precum şi numărul minim şi maxim de ore aferente acestora.

(2) Trunchiul comun se constituie din disciplinele/domeniile de studiu/modulele de pregătire obligatorii, iar curriculumul la decizia şcolii se constituie din disciplinele/domeniile de studiu/modulele de pregătire opţionale.

(3) Programele şcolare stabilesc, pentru fiecare disciplină, domeniul de studiu/modulul de pregătire din planul de învăţământ, finalităţile urmărite şi evidenţiază conţinuturile fundamentale de ordin teoretic, experimental şi aplicativ, oferind orientări metodologice generale pentru realizarea şi evaluarea acestora.

(4) Planurile-cadru şi programele şcolare pentru disciplinele/domeniile de studiu, respectiv modulele de pregătire obligatorii din învăţământul preuniversitar sunt elaborate de către instituţiile şi organismele abilitate ale Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului.

(5) Curriculumul la decizia şcolii se constituie atât din pachete disciplinare opţionale ofertate la nivel naţional, regional şi local, cât şi din pachete disciplinare opţionale ofertate la nivelul unităţii de învăţământ. Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, în urma consultării elevilor, părinţilor şi pe baza resurselor disponibile, stabileşte curriculumul la decizia şcolii.

(Legea Educaţiei Naţionale)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.