În multe ziare, există seturi de informaţii, pe teme înrudite, care care se numesc grupaje de ştiri. Acestea sunt prezentate în casete speciale şi au loc fix în ziar, pentru ca cititorul să le poată găsi uşor de fiecare dată. Fiecare ştire din grupaj are un titlu şi conţine informaţii detaliate. La sfârşitul fiecărei ştiri, apare numele jurnalistului. Există cazuri când grupajul de ştiri poate fi redactat de aceeaşi persoană, dar, în funcţie de dimensiunea redacţiei, pot fi mai mulţi jurnalişti specializaţi într-un domeniu care să aducă informaţii separate ce pot fi grupate într-o singură rubrică.
Model
PLS Focşani – RC Griviţa Bucureşti
Astăzi, de la ora 15:00, pe Stadionul Tineretului din municipiu, va avea loc meciul preliminar pentru accederea în play-offul Campionatului Naţional de Rugby, rezervat juniorilor I. Liceul cu Program Sportiv din Focşani va întâlni echipa RC Griviţa Bucureşti, o eventuală calificare la play-off dând şanse rugbiştilor pregătiţi de profesorul Viorel Ion să cucerească una din medalii. Sportivii de la LPS speră ca la acest joc să asiste cât mai mulţi iubitori ai sportului cu balonul oval, pentru a-i conduce spre o victorie absolut necesară. (Cristi Irimia)
Bronz pentru judoka Roxana Ivan
Judoka Roxana Ivan, legitimată la CS Unirea Focşani, a obţinut medalia de bronz la etapa finală a Campionatului Naţional de la Baia Mare. Roxana a ocupat poziţia a treia în cadrul categoriei 48 de kg. La aceeaşi competiţie, focşănenii Robert Mihăiţă şi Florina Necula au ocupat locul 5. Antrenorul sportivilor este Dănuţ Poeană. (Cristi Irimia)
Opt atleţi merg la finalele CN de copii
Opt atleţi foşăneni s-au calificat la etapa finală a Campionatului Naţional de Copii, care va avea loc la Bucureşti, în perioada 12-13 iunie. La “zonala” de la Sf. Gheorghe, Andreea Ţigleanu, de la CS Unirea Focşani, a terminat pe locul II în proba de 60 m (8, 15 secunde). (Cristi Irimia)
(Monitorul de Vrancea, anul V, nr. 113, 16 mai 2001, p. 7A)
Exerciţii:
1.Prezintă tema şi scopul comunicării din grupajul de ştiri citat.
2.Numeşte publicul ţintă al textului.
3. Selectează cinci cuvinte-cheie din domeniul sportului.
4. Menţionează două caracteristici ale stilului funcţional în care au fost redactate textele.