Este o activitate cu scop informativ care îşi propune semnalarea unor lucrări apărute recent, identificarea persoanelor care au aceleaşi preferinţe literare sau orientarea spre lectură, formarea spiritului critic / de analiză / de reflecţie. Limbajul trebuie să fie simplu, dar convingător.
Structură:
- Formula de adresare în faţa publicului este momentul când se captează atenţia.
- Prezentarea autorului: câteva aspecte relevante din activitatea sa.
- Titlul cărţii, descrierea bibliografică: traducător, editură, colecţie, anul apariţiei etc.
- Rezumat: locul şi timpul acţiunii, teme, motive etc.
- Prezentarea personajelor şi a trăsăturilor acestora (pe scurt, folosindu-se câteva cuvinte relevante sau un citat reprezentativ).
- Mesajul autorului sau receptarea critică (apare pe coperta cărţii).
- Ce emoţii şi sentimente a stârnit cartea pe parcursul lecturii?
- Cărui tip de receptor i se adresează cartea?
- Cuvinte-cheie (maximum 5).